Den Boomgaard Evenementenhal

Capaciteit:
ca 850 personen zittend en 1700 personen staand
Oppervlakte:
ca 800m² publieksruimte

 

Indien je in Den Boomgaard een huwelijksfeest organiseert, ben je verplicht een keuze te maken uit onze lijst van cateraars.


>> technische fiche en uitrusting

>> technische fiche licht

>> grondplan

>> drankenlijst

Uitrusting

  • een vast en een mobiel podium
  • een scheidingsgordijn
  • een ruime toog
  • 3 loges
  • een regiekamer
  • een uitgeruste, industriële keuken
  • een foyer
  • sanitaire voorzieningen

De foyer

Wie de evenementenhal langs de hoofdingang betreedt, komt in de stijlvolle foyer terecht, een ruim 300m² grote ontvangstruimte, die eveneens geschikt is voor workshops, banketten, toespraken, tentoonstellingen…

De drie loges

Twee grote loges en één kleinere, allen uitgerust met schminktafels, aparte toiletten en douches, bieden de artiesten in ‘Den Boomgaard’ de mogelijkheid om zich comfortabel om te kleden en voor te bereiden. Een aparte doorgang leidt hen ongestoord naar het podium.

De industriële keuken

Eén van de absolute pronkstukken van de evenementenhal is de volledig uitgeruste, industriële keuken met ondermeer een aparte koelcel, een combisteamer, een gasvuur met 6 bekken, een dubbele friteuse, een professionele vaatwasmachine, warmtekasten, een geklimatiseerde drankenberging, sanitaire voorzieningen… .

toog evenementenhal

De toog

In de evenementenhal staat een grote, vaste toog met 6 tapkranen, 2 percolators, 2 koelers, 2 verlekken en een dubbele spoelbak. De toog is via doorgeefkasten verbonden met de geklimatiseerde drankenberging in de keuken.

toog evenementenhal

Evenementenhal
Personeelsfeest
Foyer
Loges
Keuken
«  

december 2017

  »
maa din woe don vri zat zon
 
 
 
 
1
 
2
hele dag
3
hele dag
4
 
5
 
6
hele dag
7
hele dag
8
hele dag
9
hele dag
10
hele dag
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
hele dag
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
hele dag
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
Verhuurd
In behandeling
Beschikbaar

Actuele gebruikerstarieven

Evenementenhal

Categorie A

Categorie B

Categorie C

Weekdag

€ 350

€750

€ 1200

Weekenddag

€ 450

€ 1100

€ 1750

Let op: de vermelde tarieven gelden voor standaardgebruik van de zaal. Informeer u vooraf grondig bij één van onze medewerkers (contactgegevens: organisatie >> wie is wie?) voor de exacte kostprijs. Zij maken voor u graag een offerte op maat! 

Welk tarief u dient te betalen voor het gebruik van de zaal, hangt af van:

a) De dag waarop u de zaal gebruikt

Weekdagen = maandag, dinsdag, woensdag en donderdag

Weekenddagen = vrijdag, zaterdag, zondag. Een feestdag en de dag voor een feestdag worden gelijkgesteld met een weekenddag.

b) de aard van de activiteit

Onder 'commerciële activiteit' wordt elke activiteit gerekend:

  • die niet voor alle aanwezigen gratis toegankelijk is
  • waarbij goederen verkocht of verhandeld worden die niet ter plaatse worden geconsumeerd.

Alle andere activiteiten worden als niet-commerciële activiteiten beschouwd.

c) de gebruikerscategorie waartoe u behoort (A, B of C)

De gebruikerscategorieën

Categorie A:

  • Elke door een gemeentelijke adviesraad erkende vereniging van Ranst.
  • Niet-erkende verenigingen met zetel in Ranst die een niet-commerciële activiteit inrichten.    
  • VZW's met zetel in Ranst die een niet-commerciële activiteit inrichten.
  • Inwoners van de gemeente Ranst die in eigen naam een niet-commerciële activiteit inrichten.
  • Niet-gemeentelijke overheidsdiensten die een werking in de gemeente ontplooien (het opvangcentrum voor asielzoekers Broechem, de provinciale brandweer…).
  • Vormings- en onderwijsinstellingen van Ranst (voor activiteiten buiten de schooluren).

 

Categorie B:

  • Bedrijven met zetel in Ranst die een niet-commerciële activiteit inrichten.
  • Niet-erkende verenigingen met zetel in Ranst die een commerciële activiteit inrichten.
  • Sociaal-culturele VZW’s met zetel in Ranst die een commerciële activiteit inrichten.
  • Inwoners van de gemeente Ranst die in eigen naam een commerciële activiteit inrichten.
  • Sociaal-culturele verenigingen met zetel buiten Ranst die een niet-commerciële activiteit inrichten.
  • Sociaal-culturele VZW’s met zetel buiten Ranst die een niet-commerciële activiteit inrichten.
  • Gemeentelijke diensten, instellingen en organisaties van buiten Ranst die een niet-commerciële activiteit inrichten.

 

Categorie C:

  • Alle andere gebruikers.

Dit huishoudelijk reglement is van toepassing op de culturele infrastructuur van het
gemeenschapscentrum 'Den Boomgaard'.

Let op! Bij huwelijksfeesten gelden een aantal bijzondere regels. Deze vindt u terug onder art. 76 tem 79 van het huishoudelijk reglement.

Zaal reserveren?

Interesse in een van onze zalen?

>> Kies uw zaal, klik op 'beschikbaarheid' in de linkerkolom.
>> Kies uw vrije datum in de kalender door op het cijfer van uw keuze te klikken.
>> Vul het formulier in en klik op 'verzenden'.